8 produktów
Wybierz auto
FES2221TALH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 0.423
Rozwiń więcej danych
69,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
69,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0376L
Zbieżność stożka: 1/8
Długość [mm]: 173
Rozwiń więcej danych
77,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
77,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0376R
Zbieżność stożka: 1/8
Długość [mm]: 173
Rozwiń więcej danych
77,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
77,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2226090
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
55,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
55,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2221TARH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.5
Rozwiń więcej danych
69,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
69,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY28160200032HD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 173
Rozwiń więcej danych
85,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie KIA PICANTO III. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie KIA PICANTO III końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu KIA PICANTO III, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.