5 produktów
Wybierz auto
OYO10K0308OYO
Strona zabudowy: Oś przednia
Gwint wewnętrzny [mm]: 14 x 1,5
Rozwiń więcej danych
36,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
36,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG087134
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 131
Rozwiń więcej danych
42,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
42,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2208912
Strona zabudowy: Z obu stron, oś przednia
Długość [mm]: 107
Rozwiń więcej danych
40,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
40,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 131
Rozwiń więcej danych
44,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
44,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość całkowita [mm]: 131
Rozwiń więcej danych
37,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
37,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie KIA PREGIO. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie KIA PREGIO końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu KIA PREGIO, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.