6 produktów
Wybierz auto
NTYSKZMZ046
Strona zabudowy: Z obu stron
Długość opakowania [cm]: 11.9
Rozwiń więcej danych
35,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
35,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2201267
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 147
Rozwiń więcej danych
63,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
63,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS071829
39,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
39,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35160200053HD
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 147
Rozwiń więcej danych
89,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
89,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
72,66
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
72,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 167
Szerokość [mm]: 39
Rozwiń więcej danych
52,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
52,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie MAZDA CX-5 II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie MAZDA CX-5 II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu MAZDA CX-5 II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.