8 produktów
Wybierz auto
NIPJ4823010
Długość [mm]: 187.7
Rozmiar gwintu 1: M12x1,25
Rozwiń więcej danych
28,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
28,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JTE1080
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z obu stron, oś przednia
49,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
49,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0456
Zbieżność stożka: 1/8
Długość [mm]: 93
Rozwiń więcej danych
49,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
49,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSKZMZ009
26,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
26,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04115033235
Wymiar gwintu: 14x1,5
Rodzaj gwintu: Z bieżnikiem prawostronnym
30,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
30,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03592269602
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z obu stron, oś przednia
48,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
48,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z obu stron, oś przednia
Długość [mm]: 95
Rozwiń więcej danych
26,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
26,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TA1782
Długość [mm]: 115
Szerokość [mm]: 40
Rozwiń więcej danych
30,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
30,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie MAZDA MPV I. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie MAZDA MPV I końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu MAZDA MPV I, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.