Powiadom mnie o dostępności

Końcówki drążków kierowniczych do MAZDA MX-5 III

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Końcówka drążka kierowniczego MEYLE 35-16 020 0005

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej

Długość [mm]: 165

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

59,34

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.04

59,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Końcówka drążka kierowniczego TRISCAN 8500 50166

Długość [mm]: 165

Wymagana ilość: 2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

56,11

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.04

56,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Końcówka drążka kierowniczego A.B.S. 230987

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 167

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

50,57

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.04

50,57

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Końcówka drążka kierowniczego JAPKO 111326

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość całkowita [mm]: 185.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

57,91

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 22.04

U ciebie: wt. 22.04

57,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Końcówka drążka kierowniczego SIDEM 51233

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Zbieżność stożka: 1/8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

104,40

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.04

104,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Końcówka drążka kierowniczego FEBI BILSTEIN 42465

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Grubość [mm]: 76

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

56,02

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.04

56,02

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Końcówka drążka kierowniczego MOOG MD-ES-12658

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

156,35

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 18.04

156,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA MX-5 III

Do czego służy końcówka drążka kierowniczego w samochodzie MAZDA MX-5 III?

Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie MAZDA MX-5 III. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.

MAZDA MX-5 III – objawy zużycia końcówki drążka kierowniczego

Aby sprawdzić, czy w samochodzie MAZDA MX-5 III końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.

Wymiana końcówki drążka kierowniczego w samochodzie MAZDA MX-5 III

Na szczęście w przypadku samochodu MAZDA MX-5 III, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.