6 produktów
Wybierz auto
042135160200005
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 165
Rozwiń więcej danych
59,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 167
Rozwiń więcej danych
51,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850050166
Długość [mm]: 165
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
59,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość całkowita [mm]: 185.5
Rozwiń więcej danych
52,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
52,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Grubość [mm]: 76
Rozwiń więcej danych
55,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
55,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie MAZDA MX-5 III. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie MAZDA MX-5 III końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu MAZDA MX-5 III, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.