5 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/5
Rozwiń więcej danych
70,69
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
70,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET54023008
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 1: M14 x 1,5
Rozwiń więcej danych
72,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
72,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z obu stron, oś przednia
Długość [mm]: 156
Rozwiń więcej danych
114,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
114,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY6160200031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 155
Rozwiń więcej danych
77,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie OPEL CROSSLAND X. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie OPEL CROSSLAND X końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu OPEL CROSSLAND X, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.