50 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040131972
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03593556401
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03593556501
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JTE2057
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JTE2056
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAG840101710
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAG840101810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0439D130294
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0439D130295
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040131971
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SRL1654722
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SRL1654721
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP722781
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP722780
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: OPMG11318
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GSPS070107
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FES2521308LH
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FES2521308RH
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MONL28109
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MONL28110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie PEUGEOT 5008 I. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie PEUGEOT 5008 I końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu PEUGEOT 5008 I, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.