43 produktów
Wybierz auto
Nr art: 042136160200091
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042136160200092
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510690498
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03593741901
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510690499
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 041849398665
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041849398715
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKFVKDY316032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKFVKDY316033
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03593742001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAS7676040
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SID41234
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSPS070350
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSPS070351
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAG840109410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: OPMG11344
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FES0221T31RH
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAM9010104
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAM9010105
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SRL8474721
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie RENAULT KOLEOS I. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie RENAULT KOLEOS I końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu RENAULT KOLEOS I, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.