20 produktów
Wybierz auto
Nr art: DELTA3290
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: RTS91070681
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP625661
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRWJTE1986
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRWJTE1987
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SID67235
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG840147310
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04215160200013HD
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABS230992
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MONL27130
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG840147410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SID67234
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB106865
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB106864
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DELTA3291
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: RTS91070682
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABS230991
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MONL27129
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP625660
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY5160200012HD
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie VOLVO V40 II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie VOLVO V40 II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu VOLVO V40 II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.