24 produktów
Wybierz auto
Nr art: 04213146310019
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510541186
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040130123
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOSKS01004260
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOSKS01000156
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0429JPR703
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYRKPBM031
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEY3146310027
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV10SKV088
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0438PP171
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0438PP045
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOSKS00000186
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOSKS00003329
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAIV202938
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1445101100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0354KS00000657
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TRU0837078
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042220937225
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX480177
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FESBMDSX5
Dostawa na środę, 3 lipca
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW X3 E83 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW X3 E83 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW X3 E83 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW X3 E83 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.