18 produktów
Wybierz auto
Nr art: 041849401014
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKFVKDY318532
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JTE1064
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABS230718
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MONL11117
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SID21234
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: TOP501010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510690435
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: RTS9109596
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04213160200006
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SAS7676057
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: JPG1444600900
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAG840079610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0439D130298
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396TA2063
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040127067
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 042220927067
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03592715202
Dostawa na środę, 3 lipca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie BMW X3 E83. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie BMW X3 E83 końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu BMW X3 E83, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.