7 produktów
Wybierz auto
ENERGYPW680146
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
305,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
305,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP70300GS
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Dla producentów przekładni kierowniczych: Hpi, jtekt
1 631,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 631,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
310,18
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
310,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV060
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
362,03
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
362,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAS7070047
Dla numeru oe: 4007xw
Tryb pracy: Elektryczny
1 778,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 778,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT012
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
264,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
264,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11146310018
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
395,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
395,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu CITROËN C4 I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów CITROËN C4 I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów CITROËN C4 I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie CITROËN C4 I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie CITROËN C4 I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu CITROËN C4 I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.