30 produktów
Wybierz auto
FASFT36230
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
297,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolor: Czarny
15,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYPW680427
Ciężar [kg]: 2.08
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
360,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480097
429,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2335
Średnica 1 [mm]: 120
Ilość żeber: 6
569,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
569,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2330
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
440,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
16,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0438PP140
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
331,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR006
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.855
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
323,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
370,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Śr. koła pasowego [mm]: 121
Rozwiń więcej danych
845,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
845,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9041JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
498,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
498,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520432
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 143mm
Rozwiń więcej danych
500,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
500,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 406,31 zł
Ciśnienie [bar]: 120
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
380,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72100AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
457,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
042111146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 115
Tryb pracy: Hydrauliczny
555,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
555,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV188
Ciężar [kg]: 2.08
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
361,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217146310033
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
337,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP117
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
338,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD TOURNEO pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD TOURNEO pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD TOURNEO są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD TOURNEO powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD TOURNEO z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD TOURNEO należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.