31 produktów
Wybierz auto
Darmowa dostawa od 99 zł
NTYBKOFR001
Kolor: Czarny
15,58
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
15,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
289,57
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
289,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
412,16
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
394,78
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
394,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
457,34
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
457,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
442,61
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
442,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.41
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
398,66
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
398,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.08
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
306,86
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
306,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
331,16
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
331,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
331,91
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
331,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
341,49
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
341,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Śr. koła pasowego [mm]: 121
Rozwiń więcej danych
665,42
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
665,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
440,10
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
440,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 115
Tryb pracy: Hydrauliczny
595,37
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
595,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.41
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
502,40
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
502,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.08
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
360,46
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
360,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
15,29
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
15,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1 [mm]: 120
Ilość żeber: 6
569,96
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
569,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
438,53
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
438,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD TOURNEO pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD TOURNEO pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD TOURNEO są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD TOURNEO powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD TOURNEO z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD TOURNEO należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.