16 produktów
Wybierz auto
MEY37146310001
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
493,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
493,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2700
452,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
452,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520865
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
614,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
614,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 206,71 zł
SKV10SKV214
Ciężar [kg]: 2.1
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
377,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
377,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715521442
Ograniczenia producenta: K
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
525,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
525,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 270,60 zł
CANCSP78115GS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 3
Rozwiń więcej danych
733,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
733,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY37146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
427,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480170
Ograniczenia producenta: K
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
330,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
344,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
344,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWHY502
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
288,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP3601
488,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
488,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWHY504
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.1
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
349,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
349,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
345,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
345,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
Rozwiń więcej danych
397,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
397,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY37146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
344,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów KIA SPORTAGE pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów KIA SPORTAGE są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie KIA SPORTAGE powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie KIA SPORTAGE z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu KIA SPORTAGE należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.