Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do KIA SPORTAGE II

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciśnienie robocze [bar]: 90

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

479,43

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

479,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ograniczenia producenta: K

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

525,65

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

525,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 270,60 zł

Ograniczenia producenta: Kayaba

Ciśnienie [bar]: 90

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

451,92

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

451,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 2.1

Ciśnienie robocze [bar]: 90

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,70

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

394,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 2.1

Ciśnienie robocze [bar]: 90

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

411,10

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

411,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie [bar]: 90

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

620,37

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

620,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 206,71 zł

Koła pasowe: Z kołem pasowym

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika

344,17

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

344,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ograniczenia producenta: K

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,93

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

330,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Hydrauliczny

Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,06

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

290,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie [bar]: 90

Koła pasowe: Z kołem pasowym

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,31

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

345,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie robocze [bar]: 90

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

415,19

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

415,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Hydrauliczny

Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,81

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

322,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie robocze [bar]: 90

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,72

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

344,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA SPORTAGE II

Pompa wspomagania w samochodzie KIA SPORTAGE II – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

KIA SPORTAGE II – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów KIA SPORTAGE II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów KIA SPORTAGE II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie KIA SPORTAGE II?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie KIA SPORTAGE II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

KIA SPORTAGE II – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie KIA SPORTAGE II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu KIA SPORTAGE II?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu KIA SPORTAGE II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.