Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Koło pasowe pompy wspomagania TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.19.256

Dla numeru oe: 611 230 0115

Materiał: Stal

74,89

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

74,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pompa wspomagania TRW JPR397

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa wspomagania TRW JPR397

0429JPR397

Ograniczenia producenta: Luk, zf

Ciśnienie [bar]: 120

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

561,31

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

561,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 461,57 zł

Pompa wspomagania BOSCH K S01 000 560

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa wspomagania BOSCH K S01 000 560

BOSKS01000560

Ciśnienie robocze [bar]: 120

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

871,51

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

871,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 947,10 zł

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy JPN 90K9072-JPN

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy JPN 90K9072-JPN

JPN90K9072JPN

Ograniczenia producenta: Luk, zf

Ciśnienie [bar]: 120

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

360,78

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

360,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pompa wspomagania FAST FT36225

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa wspomagania FAST FT36225

FASFT36225

Ciśnienie robocze [bar]: 120

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,19

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

358,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pompa wspomagania BOSCH K S00 000 590

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa wspomagania BOSCH K S00 000 590

0354KS00000590

Ciśnienie robocze [bar]: 120

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

944,28

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

944,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pompa wspomagania MEYLE 034 631 0006/S

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa wspomagania MEYLE 034 631 0006/S

MEY0346310006S

Ograniczenia producenta: Zf

Ciśnienie robocze [bar]: 120

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

471,30

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

471,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pompa wspomagania KAMOKA PP145

Darmowa dostawa od 49 zł

Pompa wspomagania KAMOKA PP145

0438PP145

Ograniczenia producenta: Delphi, saginaw

Ciśnienie [bar]: 100

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,00

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

258,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC

Pompa wspomagania w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.