2 produkty
Wybierz auto
FES95LAY20420707X
Ciężar [kg]: 0.019
Długość opakowania [cm]: 4.2
Rozwiń więcej danych
16,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
16,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT19113
Długość całkowita [mm]: 1470
Gwint zewn. [mm]: M16
Rozwiń więcej danych
1 345,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
1 345,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Maglownica w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC jest elementem odpowiedzialnym za przekazywanie ruchu obrotowego koła kierownicy na drążki kierownicze. Następnie ruch kierownicy jest przenoszony na kolejne podzespoły układu kierowniczego, które dalej łączą się z kołami i pozwalają na zmianę kierunku jazdy.
Przekładnia kierownicza wykorzystuje listwy zębate do przekazywania skrętu kierownicy na koła. Pracują one wewnątrz szczelnej obudowy, w której znajduje się również odpowiedni smar. Uszkodzenie obudowy lub jej uszczelniaczy może doprowadzić do wycieku smaru, co wiąże się z szybkim zniszczeniem maglownicy. Jeżeli zużyją się tuleje prowadzące listwę zębatą, to podczas kręcenia kierownicą pojawią się stuki. Może to doprowadzić do wyłamania niektórych zębów, czego efektem jest pojawienie się luzów na kierownicy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC.
Tempo zużywania się maglownicy jest w dużej mierze zależne od sposobu użytkowania samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC. Niektóre czynności przyspieszają zużycie jej elementów, co prowadzi do konieczności przeprowadzenia naprawy lub wymiany. Można wśród nich wymienić przede wszystkim jazdę na nierównej nawierzchni, która powoduje mocne drgania. Oprócz tego należy unikać: częstego kręcenia kierownicą na postoju, najazdu na wysokie krawężniki, używania felg o wymiarach niezgodnych z zaleceniami producenta pojazdu.