8 produktów
Wybierz auto
HEL8TL359000371
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
664,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
664,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT36229
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rodzaj zaworu: Zawór ograniczający cisnienie
Rozwiń więcej danych
475,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
475,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS01000633
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rodzaj zaworu: Zawór ograniczający cisnienie
Rozwiń więcej danych
1 045,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 045,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 947,10 zł
0354KS01000603
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
810,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
810,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 947,10 zł
BOSKS00000633
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
847,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
847,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000663
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rodzaj zaworu: Zawór ograniczający cisnienie
Rozwiń więcej danych
1 170,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 170,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000664
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rodzaj zaworu: Zawór ograniczający cisnienie
Rozwiń więcej danych
1 080,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 080,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000451
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
783,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
783,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W907 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów MERCEDES-BENZ SPRINTER W907 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ SPRINTER W907 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W907 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W907 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W907 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.