14 produktów
Wybierz auto
0429JPR236
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
508,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
508,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
JPG4345101000
Ciśnienie [bar]: 85
Tryb pracy: Hydrauliczny
417,23
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
417,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV068
Ciężar [kg]: 2.86
Ciśnienie robocze [bar]: 85
Rozwiń więcej danych
347,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
347,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0482
Ograniczenia producenta: Sag-zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
480,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
480,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 289,63 zł
NTYSPWCT028
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.82
302,52
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
302,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP066
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
284,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
284,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680869
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
305,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
305,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16166310003
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
353,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
353,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480105
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
274,60
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
274,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0493
Ograniczenia producenta: Sag-zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
356,39
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
356,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
SKV10SKV229
Ciężar [kg]: 2.58
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
311,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
311,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480044
182,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
182,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWRE013
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
262,25
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
275,73
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
275,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu RENAULT CLIO I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów RENAULT CLIO I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów RENAULT CLIO I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie RENAULT CLIO I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie RENAULT CLIO I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu RENAULT CLIO I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.