60 produktów
Wybierz auto
SKV10SKV115
Ciężar [kg]: 2.19
Ciśnienie robocze [bar]: 70
Rozwiń więcej danych
331,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.7
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
348,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP037
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
275,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV168
Ciężar [kg]: 2.17
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
396,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
396,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP71101AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Dla producentów przekładni kierowniczych: Zf
495,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
495,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI1172
Ograniczenia producenta: Delphi - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
505,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
505,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,80 zł
BGAPSP7300
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
441,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
441,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680355
Ciężar [kg]: 2.24
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
320,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAS7074002
Dla numeru oe: 7700115621, 8200838037+
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
487,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI1089
Ograniczenia producenta: Delphi - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
484,26
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
484,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
308,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
308,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
04707074001
Tryb pracy: Hydrauliczny
463,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 70
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
308,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
308,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP6305
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
329,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP7315
331,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT36206
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
257,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT36202
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
343,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT36231
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
282,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWRE012
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
245,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX480108
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
285,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu RENAULT MASTER pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów RENAULT MASTER pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów RENAULT MASTER są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie RENAULT MASTER powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie RENAULT MASTER z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu RENAULT MASTER należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.