Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do RENAULT MASTER

63 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ograniczenia producenta: ZF, Tryb pracy: hydrauliczny, Przestrzegaj danych technicznych: 1, Ilość ...
275,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2.17, Ciśnienie robocze [bar]: 80, Ilość żeber: 6, Koła pasowe: z kołem pasowym...
391,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.7, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica zewnętrzna [mm]: 17, Kierunek obrotów: zgo...
349,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 85, Tryb pracy: hydrauliczny, dla producentów przekładni kierowniczych: SAGINAW,...
Produkt kaucjonowany
59,06 zł
336,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: Saginaw, Ciśnienie robocze [bar]: 100, Tryb pracy: hydrauliczny
364,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 70, Koła pasowe: z kołem pasowym, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
308,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 49 11 009 15R, Ciężar [kg]: 1.753, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica zewnętrzna ...
355,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 82 01 183 788, Ciężar [kg]: 1.604, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica wewnętrzna ...
406,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 120, Tryb pracy: hydrauliczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupe...
501,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 105, Tryb pracy: hydrauliczny, Ilość żeber: 5, śr. koła pasowego [mm]...
401,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny, dla producentów przekładni kierowniczych: ZF
503,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 7700115621, 8200838037+, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: z kołem pasowym
471,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.1405, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica wewnętrzna [mm]: 18, Kierunek obrotów: ...
400,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdów z kierownicą...
446,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 120, Tryb pracy: hydrauliczny, Rodzaj zaworu: zawór ograniczający cisnie...
780,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 90, Koła pasowe: z kołem pasowym, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
308,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
rura o śr. [mm]: 16, Ciśnienie [bar]: 95, Ilość żeber: 5, śr. koła pasowego [mm]: 125, Koła ...
326,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar netto [kg]: 2
456,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
328,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 120, Koła pasowe: bez koła pasowego, Artykuł uzupełniający / informacja uzupe...
263,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Pompa wspomagania w samochodzie RENAULT MASTER – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu RENAULT MASTER pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

RENAULT MASTER – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów RENAULT MASTER pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów RENAULT MASTER są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie RENAULT MASTER?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie RENAULT MASTER powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

RENAULT MASTER – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie RENAULT MASTER z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu RENAULT MASTER?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu RENAULT MASTER należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.