12 produktów
Wybierz auto
Ciśnienie [bar]: 120
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
281,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
281,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715521512
Ograniczenia producenta: Hub height 104mm
Ciśnienie [bar]: 125
Rozwiń więcej danych
434,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
434,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 108,24 zł
CANCSP71117AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
421,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
421,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV227
Ciężar [kg]: 2.22
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
344,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
344,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16146310001S
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
514,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
514,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00001712
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
972,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
972,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS01001549
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
894,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
894,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 947,10 zł
FASFT36209
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
272,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
272,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 49 11 009 15r
Ciężar [kg]: 1.753
Rozwiń więcej danych
343,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
343,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.1405
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
387,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
387,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116146310001
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
455,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
455,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
395,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
395,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu RENAULT MASTER III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów RENAULT MASTER III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów RENAULT MASTER III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie RENAULT MASTER III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie RENAULT MASTER III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu RENAULT MASTER III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.