33 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,73
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
49,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
386,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
386,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
363,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
363,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
248,34
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
248,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
375,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
375,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR191
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
465,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
465,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,57 zł
HAR426208
Tryb pracy: Hydrauliczny
258,91
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
258,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9079JPN
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
290,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
290,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV299
584,70
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
584,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
250,12
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
250,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480064
267,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
267,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480060
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
262,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
262,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220103301
390,02
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
390,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104301
271,77
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
271,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450103101
341,60
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
341,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
224,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
224,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
322,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
322,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 52,94 zł
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
507,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
507,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
0429JER174
Ograniczenia producenta: Trw
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
839,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
839,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 229,77 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT CORDOBA I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT CORDOBA I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT CORDOBA I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT CORDOBA I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT CORDOBA I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.