Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do SEAT CORDOBA I

33 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego, Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 95, Tryb pracy: hydrauliczny, Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazów...
695,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 110, Tryb pracy: hydrauliczny
410,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 90, Tryb pracy: hydrauliczny
369,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
rura o śr. [mm]: 16, Ciśnienie [bar]: 95, Wymiar gwintu: 3 x M8, Koła pasowe: bez koła pasowego,...
356,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 90, Koła pasowe: bez koła pasowego, Artykuł uzupełniający / informacja uzupe�...
241,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
367,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 80, Tryb pracy: hydrauliczny, Ilość żeber: 6, śr. koła pasowego [mm]: 126, Po...
319,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Profil piasty: Triangle, Ograniczenia producenta: Hub Height 98,5mm, Ciśnienie [bar]: 90, Tryb prac...
Produkt kaucjonowany
29,53 zł
336,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
370,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
386,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
289,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 90, Tryb pracy: hydrauliczny
377,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF - SAG, Ciśnienie [bar]: 90, Tryb pracy: hydrauliczny
Produkt kaucjonowany
295,09 zł
528,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.8, Ciśnienie robocze [bar]: 90, Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zeg...
279,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
566,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Ciśnienie robocze [bar]: 90, Tryb pracy: hydrauliczny
397,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF-SAGINAW, Ciśnienie [bar]: 100, Tryb pracy: hydrauliczny
339,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 90, Tryb pracy: hydrauliczny, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla p...
287,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
263,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Pompa wspomagania w samochodzie SEAT CORDOBA I – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

SEAT CORDOBA I – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów SEAT CORDOBA I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT CORDOBA I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie SEAT CORDOBA I?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT CORDOBA I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

SEAT CORDOBA I – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie SEAT CORDOBA I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu SEAT CORDOBA I?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT CORDOBA I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.