36 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
386,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
386,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
38,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
38,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
245,95
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
194,24
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
259,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
259,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
265,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
265,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,16
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
269,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
287,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
287,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
534,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
534,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
256,66
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
256,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Saginaw
Długość [mm]: 130
Rozwiń więcej danych
475,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
475,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 72
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
335,39
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
335,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
435,76
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
435,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
225,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
225,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
278,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
278,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
317,02
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
317,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT CORDOBA I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT CORDOBA I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT CORDOBA I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT CORDOBA I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT CORDOBA I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.