33 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
390,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
720,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
720,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
379,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
248,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
248,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
363,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310008
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
394,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
507,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
SKV10SKV299
526,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
526,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000151
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
539,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
539,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9079JPN
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
290,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV152
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
301,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104601
325,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV282
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
283,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP139
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
331,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220103301
390,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
390,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480060
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
262,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450103101
341,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
341,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR426208
Tryb pracy: Hydrauliczny
258,91
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
258,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT CORDOBA I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT CORDOBA I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT CORDOBA I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT CORDOBA I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT CORDOBA I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.