112 produktów
Wybierz auto
54,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
54,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,73
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
49,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
275,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680611
Ciśnienie [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
281,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
407,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
702,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
702,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
386,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
335,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480049
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
291,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW016
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
210,29
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
210,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP115329
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
360,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
800,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
800,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB13212
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
573,25
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
573,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
363,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
451,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
451,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
375,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
345,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680150
Ciśnienie [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
229,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW006
248,34
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
248,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.