36 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
319,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
319,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,53 zł
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW008
194,24
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
502,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
502,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
HAR426208
Tryb pracy: Hydrauliczny
257,65
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
257,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV173
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
311,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
311,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104301
269,16
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
269,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9079JPN
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
287,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
287,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104601
321,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
321,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
250,13
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
250,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145100500
Ograniczenia producenta: Zf-saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
287,16
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
287,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450104401
355,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
355,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680762
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
230,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
230,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102624
Dla numeru oe: 6n0 145 157
Długość [mm]: 129
Rozwiń więcej danych
484,47
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
484,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145101400
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
264,93
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
264,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP188
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
389,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
389,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT IBIZA II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT IBIZA II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT IBIZA II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT IBIZA II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT IBIZA II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT IBIZA II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.