15 produktów
Wybierz auto
Nr art: GENPI0155
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ENERGYPW680762
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JPR109
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0429JPR190
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV10SKV173
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ENERGYPW680654
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV10SKV152
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV10SKV047
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP112446
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1145100500
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ENERGYPW680663
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV10SKV299
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04211146310008
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL8TL359000151
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAPSP9610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT TOLEDO I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT TOLEDO I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT TOLEDO I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.