17 produktów
Wybierz auto
VIJ44220104301
269,16
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
269,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR190
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
580,37
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
580,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,57 zł
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
319,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 52,94 zł
SKV10SKV152
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
298,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
226,90
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
226,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP9610
Ograniczenia producenta: Saginaw
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
268,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680663
Ciężar [kg]: 1.69
227,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
502,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
SKV10SKV047
Ciężar [kg]: 1.69
307,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV299
579,08
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
579,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520099
Ilość żeber: 1
Śr. koła pasowego [mm]: 98
Rozwiń więcej danych
351,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,47 zł
ENERGYPW680762
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
230,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV173
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
308,07
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
308,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR426208
Tryb pracy: Hydrauliczny
256,42
zł/szt.
Kraków: śr. 18.06
U ciebie: śr. 18.06
256,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680654
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
230,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
247,72
zł/szt.
Kraków: śr. 18.06
U ciebie: śr. 18.06
247,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359000151
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
534,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
534,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT TOLEDO I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT TOLEDO I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT TOLEDO I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT TOLEDO I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT TOLEDO I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT TOLEDO I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.