21 produktów
Wybierz auto
04217146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
482,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
482,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480167
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
490,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310021
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
693,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
693,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000101
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 017,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
1 017,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV257
Ciężar [kg]: 2.15
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
402,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000127
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 266,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 266,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000643
Ciśnienie robocze [bar]: 125
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 179,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 179,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 120
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
512,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
512,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
460,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
460,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVV000
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym, bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
250,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715521088
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
429,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,10 zł
ENERGYPW680429
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
321,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310021S
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
836,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
836,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72109AS
Ciśnienie [bar]: 125
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
795,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
795,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP124
403,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9708
801,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
801,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS01000097
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 036,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
1 036,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 600,73 zł
Ciężar [kg]: 1.995
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
680,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
680,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000148
Ciśnienie robocze [bar]: 98
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
857,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
857,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV038
Ciężar [kg]: 2
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
497,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VOLVO V70 III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VOLVO V70 III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VOLVO V70 III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VOLVO V70 III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VOLVO V70 III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VOLVO V70 III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.