9 produktów
Wybierz auto
W samochodzie VW GOLF III, konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie hydraulicznego układu wspomagania kierownicy. Jego istotnym elementem jest zbiornik płynu wspomagania, który odpowiada za przechowywanie odpowiedniej ilości płynu hydraulicznego, wymaganego do prawidłowej pracy układu. Jeżeli poziom płynu w zbiorniku jest zbyt niski, pompa pracuje bez wystarczającego poziomu smarowania, co może skutkować jej awarią (zatarciem).
Usterka zbiornika płynu wspomagania kierownicy polega zwykle na mechanicznym uszkodzeniu jego konstrukcji lub mocowania. Może się to zdarzyć przypadkowo przy wykonywaniu czynności serwisowych w okolicy lokalizacji zbiornika lub też podczas prac związanych właśnie z układem wspomagania i samym zbiornikiem na płyn hydrauliczny. W samochodzie VW GOLF III zbiornik płynu wspomagania kierownicy jest wykonany z tworzywa, więc pęknięcia na jego powierzchni mogą doprowadzić do rozszczelnienia i wycieku płynu. W przypadku zauważenia pęknięcia najlepiej wymienić zbiornik na nowy.
Ponieważ ewentualny wyciek płynu hydraulicznego może spowodować poważną w skutkach awarię pompy wspomagania, warto wymienić uszkodzony zbiornik. W samochodzie VW GOLF III operacja ta polega na wypompowaniu płynu i odkręceniu zbiornika z mocowań. Następny krok to montaż nowego zbiornika i wypełnienie układu odpowiednią ilością płynu wspomagania.