68 produktów
Wybierz auto
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
286,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
252,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203020
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
337,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
337,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 401,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
1 401,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
697,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
697,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
VIJ55211009001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1590
1 477,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 477,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20058
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1633
Rozwiń więcej danych
2 727,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 727,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
JPG1143101480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 654
Rozwiń więcej danych
491,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
491,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20057
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1648.5
Rozwiń więcej danych
2 617,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 617,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
360,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900104
Długość [mm]: 1665
1 354,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
1 354,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250428
Długość [mm]: 656
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
277,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299113
Długość [mm]: 654
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
336,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203292
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
282,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203290
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
333,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202251
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
310,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
310,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
420,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
420,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471515
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
275,42
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
275,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8671
Długość [mm]: 496
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
875,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
875,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
317,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.