95 produktów
Wybierz auto
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
272,42
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
272,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
296,95
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
296,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
304,42
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
304,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
265,70
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
265,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
347,46
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
347,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
306,39
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
306,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980030
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
461,40
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
461,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 672,21
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 672,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
JPG1443100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 994
Rozwiń więcej danych
468,36
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
468,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
279,08
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
279,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM069
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
327,64
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
327,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190132
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
375,60
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
375,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50026
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
427,15
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
427,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
432,83
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
432,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
629,75
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
629,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205043OL
Długość [mm]: 1023
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
427,49
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
427,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205049
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
351,88
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
351,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205070OL
Długość [mm]: 810
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
365,09
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
365,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081OL
Długość [mm]: 810
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
439,56
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
439,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.