43 produktów
Wybierz auto
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
267,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
267,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
354,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
354,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
312,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
312,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492304
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
338,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
338,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492302
Długość [mm]: 809
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
329,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
329,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
374,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
374,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM012
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1445
1 058,22
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 058,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM064
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-064
1 099,23
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 099,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM016
Długość [mm]: 1054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
302,28
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
302,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 713,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 713,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305729
Długość [mm]: 1033
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
1 013,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 013,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP205052OL
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
378,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
378,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205070OL
Długość [mm]: 810
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
365,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
365,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205052
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
271,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
271,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491103
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
251,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
251,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491104
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
257,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM040
Długość [mm]: 1011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
331,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
948,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
948,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM015
Długość [mm]: 670
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5 F15/F85, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 F15/F85 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 F15/F85 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 F15/F85 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5 F15/F85, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 F15/F85 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.