28 produktów
Wybierz auto
Nr art: FASFT28111
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT28017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LPRKFT548
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKFVKJA5849
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV620007
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: OPMCW2621
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400302015100092
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439C120103
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX491911
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MTL161032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04386259
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04387032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX490126
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490294
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKFVKJA8983
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499817043
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151396
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB303921
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie FIAT PANDA II jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu FIAT PANDA II wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu FIAT PANDA II. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.