16 produktów
Wybierz auto
SNRDK58024
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 827
Rozwiń więcej danych
484,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
484,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170822
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
490,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461924
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
220,46
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
220,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27183
Wersja: 4x4
1 213,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 213,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492347
173,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
173,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461928
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,52
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
233,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217137
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
261,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217141
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
246,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
281,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rura o śr. [mm]: 75
Długość całkowita [mm]: 1729
Rozwiń więcej danych
998,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
998,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170821
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 596
Rozwiń więcej danych
547,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
547,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461923
Długość [mm]: 828
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
219,50
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
219,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52711
Dla numeru artykułu: Ds52711
300,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNFT001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1745
766,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
766,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52710
Dla numeru artykułu: Ds52710
266,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
266,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217181
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
195,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
195,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PANDA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PANDA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PANDA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PANDA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PANDA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PANDA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.