24 produktów
Wybierz auto
Nr art: GSP617103
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510491461
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LOB306663
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT25084K
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT28017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX491472
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LPRKAR777
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX491911
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA3166
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499817063
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151593
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408151687
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490576
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAM10K618
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA5911
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151637
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie FIAT PUNTO 2012 jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu FIAT PUNTO 2012 wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu FIAT PUNTO 2012. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.