34 produktów
Wybierz auto
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461926
Długość [mm]: 953
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
302,73
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
302,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2721
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
653,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
653,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58021
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 552
Rozwiń więcej danych
403,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
403,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENFI3419
Typ skrzyni biegów: Delphi
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
498,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
498,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 193,52 zł
SKFVKJC2699
Długość [mm]: 888
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
631,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
631,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217082
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
200,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202635
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
297,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
297,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
692,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
692,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
227,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
227,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
223,87
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
223,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
169,98
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
169,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461912
Długość [mm]: 908
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
265,18
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
265,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462796
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
166,88
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
166,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454237
Długość [mm]: 497
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
177,91
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
177,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1871612
Strona zabudowy: Z prawej
366,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
366,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
285,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT021
246,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
246,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO 2012, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO 2012 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO 2012 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO 2012 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO 2012, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO 2012 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.