22 produktów
Wybierz auto
Nr art: GSP636001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB303084
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151201
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: LOB303085
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA5410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LPRKFR111
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0499818010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499818011
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499818023
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEY7144980006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEY7144980045
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04217144980007
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510490146
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490359
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAM09K111
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAM09K142
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG771025530
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0499818024
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04902391
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 054600221204
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie FORD MONDEO I jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu FORD MONDEO I wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu FORD MONDEO I. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.