14 produktów
Wybierz auto
Producenci
0499218028
Długość [mm]: 577
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
189,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR430688
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
240,05
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
240,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2313RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 34
Rozwiń więcej danych
437,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
437,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2313LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
380,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
380,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
218,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
241,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
241,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS21051
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
234,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1543100880
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 589
Rozwiń więcej danych
376,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
376,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218005
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
283,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
283,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218003
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 566
Rozwiń więcej danych
268,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
268,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218006
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
290,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218004
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
191,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218012
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
174,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.