13 produktów
Wybierz auto
0499218028
Długość [mm]: 577
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
189,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
189,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR430688
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
237,74
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
237,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
220,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
220,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218005
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
271,75
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
271,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218003
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 566
Rozwiń więcej danych
275,89
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
275,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218006
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
268,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543100870
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
305,58
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
305,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543100880
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 589
Rozwiń więcej danych
377,55
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
377,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS21051
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
234,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
234,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
241,21
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
241,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
239,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218004
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
222,28
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
222,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218012
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
175,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
175,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.