21 produktów
Wybierz auto
Nr art: ASH6205546
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 05500411V97LH
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV62546
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0550ASM91
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYNPWMS050
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04696605501
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 05500410V97WRA50
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LOBU941
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510491581
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0550ASM76
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP602430
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES0410V97A50
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES0411V97RH
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES0411V75SHA
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES0411V97WLHR
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FES0411V97WSHA
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0493ADC43903
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Przegub w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu MITSUBISHI PAJERO IV wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu MITSUBISHI PAJERO IV. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.