🔥Darmowa dostawa od 99 zł! Kod: DOSTAWA99

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MITSUBISHI PAJERO IV

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

NTY
GSP
Półoś napędowa GSP 203944

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 203944

GSP203944

Długość [mm]: 804

Wymiar gwintu: M26x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

454,63

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

454,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-MS-077

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy NTY NPW-MS-077

NTYNPWMS077

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

477,62

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

477,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-MS-002

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy NTY NWN-MS-002

NTYNWNMS002

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 955

595,22

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

595,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-MS-004

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy NTY NWN-MS-004

NTYNWNMS004

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 882

501,82

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

501,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-MS-001

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy NTY NWN-MS-001

NTYNWNMS001

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

648,64

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

648,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-MS-075

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy NTY NPW-MS-075

NTYNPWMS075

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

444,02

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

444,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-MS-003

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy NTY NWN-MS-003

NTYNWNMS003

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z przodu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

447,70

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

447,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900421

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy GSP PS900421

GSPPS900421

Długość [mm]: 882

635,28

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

635,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI PAJERO IV

Wał napędowy w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI PAJERO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI PAJERO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV

W pojazdach MITSUBISHI PAJERO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI PAJERO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MITSUBISHI PAJERO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.