Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
31 produktów
Wybierz auto
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
490,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
490,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
364,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
364,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
569,05
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
569,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499202004
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
236,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1889
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
455,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
455,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170507
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
342,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
342,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217110
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1000
Rozwiń więcej danych
383,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
383,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470925
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
250,27
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
250,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1892
Długość [mm]: 934
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
525,29
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
525,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR006
320,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
320,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170504
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
528,51
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
528,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491917
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
278,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
278,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491677
Długość [mm]: 468
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
287,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
287,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491738
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
243,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
243,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491088
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 931.5
Rozwiń więcej danych
272,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
272,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491089
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 521
Rozwiń więcej danych
247,99
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
247,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491739
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
229,53
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
229,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499202003
Długość [mm]: 502
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,50
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
218,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499202001
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
279,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
279,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217117
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,42
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
245,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO 156, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO 156 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO 156 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO 156 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO 156, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 156 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.