Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do ALFA ROMEO 156

30 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 621

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

368,19

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

368,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 919

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

495,95

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

495,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 530

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

569,05

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

569,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 511

Wymiar gwintu: M24 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,94

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

209,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 502

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

218,69

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

218,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 620

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

451,16

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

451,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 511

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

528,51

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

528,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

403,51

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

403,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,60

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

245,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 468

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

515,63

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

515,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 521

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

194,48

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

194,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,64

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

242,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 521

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

201,33

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

201,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 502

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

181,62

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

181,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

320,40

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

320,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,98

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

342,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 496

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

550,79

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

550,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 521

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

264,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 521

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,99

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

247,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 931.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,26

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

272,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO 156

Wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO 156 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO 156?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO 156, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie ALFA ROMEO 156?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO 156 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie ALFA ROMEO 156 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO 156 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie ALFA ROMEO 156

W pojazdach ALFA ROMEO 156 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO 156, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

ALFA ROMEO 156 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 156 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.