27 produktów
Wybierz auto
0499217124
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
384,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217122
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
787,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
787,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499217116
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
301,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
301,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217123
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461915
Długość [mm]: 1028
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,33
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
343,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8240
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
841,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
841,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461922
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
256,18
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
256,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462567
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
344,23
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
344,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR018
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
463,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
463,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR016
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
486,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR020
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR014
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
432,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
926,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
926,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190167
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
429,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461920
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
265,48
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
265,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR008
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492255
351,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
863,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
863,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO 159, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO 159 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO 159 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO 159 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO 159, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 159 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.