Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do ALFA ROMEO 159

27 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 1015

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

384,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

384,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 640

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,53

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

261,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 642

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

787,47

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

787,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 627

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,54

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

301,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,55

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

290,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1028

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,33

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

343,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1015

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

841,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

841,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 640

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,18

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

256,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1015

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,23

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

344,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

463,17

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

463,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 880

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

486,35

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

486,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,24

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

347,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,25

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

432,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

926,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

926,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

429,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

429,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 598

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

265,48

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

265,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,33

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

401,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

351,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

351,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

863,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

863,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO 159

Wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO 159 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO 159?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO 159, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie ALFA ROMEO 159?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO 159 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie ALFA ROMEO 159 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO 159 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie ALFA ROMEO 159

W pojazdach ALFA ROMEO 159 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO 159, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

ALFA ROMEO 159 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 159 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.