🔥Darmowa dostawa od 99 zł! Kod: DOSTAWA99

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do ALFA ROMEO BRERA

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

MAXGEAR
GSP
METELLI
NTY
MAGNETI MARELLI
SKF
Półoś napędowa GSP 217122

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 217122

0499217122

Długość [mm]: 640

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

244,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2256

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2256

MAX492256

393,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

393,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2255

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2255

MAX492255

351,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

351,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217123

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 217123

0499217123

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

273,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1081

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa METELLI 17-1081

0408171081

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

831,99

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

831,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1082

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa METELLI 17-1082

0408171082

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

926,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

926,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-AR-010

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa NTY NPW-AR-010

NTYNPWAR010

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

416,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

416,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1755

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1755

0510491755

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

358,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-AR-008

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa NTY NPW-AR-008

NTYNPWAR008

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,41

zł/szt.

Kraków: pt. 14.11

U ciebie: pt. 14.11

242,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217145

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 217145

0499217145

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

378,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190167

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190167

MAG302004190167

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

390,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

390,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1756

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1756

0510491756

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

462,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1907

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 1907

0369VKJC1907

Długość [mm]: 640

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

553,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 13.11

553,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO BRERA

Wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO BRERA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO BRERA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO BRERA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie ALFA ROMEO BRERA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO BRERA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie ALFA ROMEO BRERA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO BRERA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie ALFA ROMEO BRERA

W pojazdach ALFA ROMEO BRERA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO BRERA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

ALFA ROMEO BRERA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO BRERA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.