10 produktów
Wybierz auto
GSP217150
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
288,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491087
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
379,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170911
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
763,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
763,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190116
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
400,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170910
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
703,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
703,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491734
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456580
Długość [mm]: 935
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
310,58
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
310,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482468
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,83
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
249,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499202008
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
326,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1800
Długość [mm]: 496
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
494,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
494,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO GT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO GT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO GT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO GT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO GT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO GT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.