111 produktów
Wybierz auto
GSP217150
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
295,98
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
295,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217124
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
384,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
384,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170910
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
678,09
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
678,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170911
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
763,41
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
763,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190165
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
293,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
293,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
368,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499202009
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 494
Rozwiń więcej danych
237,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
237,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217122
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
254,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
254,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
569,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
569,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB182747
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.162
Rozwiń więcej danych
297,85
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
297,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492340
257,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
257,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492342
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
323,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
323,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492344
364,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
364,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492343
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
255,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
255,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491087
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
379,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
379,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491088
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 931.5
Rozwiń więcej danych
272,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
272,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491089
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 521
Rozwiń więcej danych
248,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
248,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491689
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 498
Rozwiń więcej danych
233,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
233,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491677
Długość [mm]: 468
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
287,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
287,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491690
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
247,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
247,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.