35 produktów
Wybierz auto
0499203273
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
248,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
275,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203371
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 465
Rozwiń więcej danych
251,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190123
Strona zabudowy: Oś przednia
333,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203337
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
299,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20053
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1664
Rozwiń więcej danych
2 811,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 811,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 384,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
1 384,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 95,28 zł
919,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
919,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
778,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS0118
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Śr. flanszy [mm]: 123
Rozwiń więcej danych
506,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
506,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
265,15
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
265,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171307
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 458.3
Rozwiń więcej danych
529,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
529,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 320,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU009
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
277,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492261
Długość [mm]: 465
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
245,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182885
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.19
Rozwiń więcej danych
513,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203273OL
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
303,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
880,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
880,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
0510491895
Długość [mm]: 464
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
307,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492552
259,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A4 B8, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A4 B8 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A4 B8 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A4 B8 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A4 B8, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A4 B8 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.