Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
21 produktów
Wybierz auto
0499205002
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
187,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
187,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1059
Długość [mm]: 623
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
374,04
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
374,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190018
Strona zabudowy: Oś tylna
223,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
223,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1453100300
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
361,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
361,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171094
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
694,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
694,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205014
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
281,06
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
281,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205006
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
269,95
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980010
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
277,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
277,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
603,95
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
603,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MAG302004190128
Strona zabudowy: Oś tylna
292,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
292,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491856
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
264,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
264,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50020
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
406,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
406,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432896
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
180,17
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
180,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471575
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
250,95
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
250,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
625,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
625,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1131
Długość [mm]: 603
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
515,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
515,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205007
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
194,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
194,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
259,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
259,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490889
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
223,63
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
223,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1453100100
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
366,86
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
366,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E36, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E36 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E36 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E36 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E36, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E36 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.