Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW 3 E36

21 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

187,90

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

187,90

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 623

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,04

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

374,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna

223,40

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

223,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 625

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

361,91

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

361,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 613

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

694,13

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

694,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,06

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

281,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,95

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

269,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,23

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

277,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 625

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

603,95

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

603,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Strona zabudowy: Oś tylna

292,03

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

292,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 595

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

264,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

406,57

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

406,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 620

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

180,17

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

180,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M22 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,95

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

250,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 591

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

625,33

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

625,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 603

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

515,59

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

515,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

194,66

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

194,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 625

Wymiar gwintu: 24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,87

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

259,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 625

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,63

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

223,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach

Długość [mm]: 610

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,86

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

366,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW E36

Wał napędowy w samochodzie BMW 3 E36 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW 3 E36?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E36, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW 3 E36?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E36 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW 3 E36 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E36 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW 3 E36

W pojazdach BMW 3 E36 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E36, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW 3 E36 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E36 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.