Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW 3 E46

55 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 615, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Średnica pierścienia uszczelniaj...
193,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa, Długość [mm]: 675, Uzębienie zewnętrzne od strony koł...
236,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 675, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Średnica pierścienia uszczelniaj...
260,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 618, otwór o śr [mm]: 10.5, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
444,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: AT/MT, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 897, Uzębieni...
306,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 668, otwór o śr [mm]: 10.2, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
433,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
335,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna
216,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 579, Wymiar gwintu: M27x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
449,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 902, Wymiar gwintu: M27x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
601,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 623, otwór o śr [mm]: 8.5, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od stro...
372,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 673, otwór o śr [mm]: 10.2, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
Produkt kaucjonowany
356,00 zł
698,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Długość [mm]: 608, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
279,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: z tyłu, Numer seryjny: NWN-...
1 398,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 590, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
356,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 905, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
442,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 625, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Ilość zębów, obręcz ABS: 48
351,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 897, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
299,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 673, Wymiar gwintu: M24 x 1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Ilość ...
298,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 608, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Średnica pierścienia uszczelniaj...
254,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Wał napędowy w samochodzie BMW 3 E46 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW 3 E46?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E46, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW 3 E46?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E46 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW 3 E46 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E46 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW 3 E46

W pojazdach BMW 3 E46 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E46, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW 3 E46 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E46 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.