51 produktów
Wybierz auto
0499205002
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
187,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205048
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
306,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491094
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
212,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
316,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205017
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
260,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1152
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
421,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
432,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1151
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205047
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491095
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
292,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491096
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
252,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190018
Strona zabudowy: Oś tylna
213,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
213,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS901639
Długość całkowita [mm]: 1372
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 14
Rozwiń więcej danych
1 138,48
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
1 138,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205042
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
278,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1154
Długość [mm]: 902
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
579,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
579,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1059
Długość [mm]: 623
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
376,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1153
Długość [mm]: 579
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
436,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM007
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 718
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205108
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
368,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1443100680
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 905
Rozwiń więcej danych
426,20
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
426,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E46, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E46 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E46 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E46 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E46, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E46 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.