Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW 3 E46

53 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
NTY
SKF
HART
MAGNETI MARELLI
LÖBRO
SNR
JP GROUP
BGA
FEBI BILSTEIN
METELLI
Półoś napędowa GSP 205002

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

193,47

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

193,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205048

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

309,31

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

309,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1094

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 675

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

237,89

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

237,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8922

Długość [mm]: 613

Otwór o śr [mm]: 11

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,75

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

436,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1152

Długość [mm]: 668

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

425,48

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

425,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190025

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

319,29

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

319,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1151

Długość [mm]: 618

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,89

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

440,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205017

Długość [mm]: 675

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,03

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

268,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190018

Strona zabudowy: Oś tylna

233,14

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

233,14

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205047

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,33

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

232,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1095

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 665

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,78

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

327,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1096

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 608

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,22

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

282,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1059

Długość [mm]: 623

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,03

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

378,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1153

Długość [mm]: 579

Wymiar gwintu: M27x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

441,07

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

441,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1154

Długość [mm]: 902

Wymiar gwintu: M27x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

584,97

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

584,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-BM-007

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 718

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,73

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

333,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

412,21

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

412,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 300645

Długość [mm]: 625

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

609,81

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

609,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Wał napędowy, napęd osi GSP PS901434

Długość całkowita [mm]: 1219

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 47

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 019,13

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

1 019,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1443100680

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 905

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

468,25

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

468,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW E46

Wał napędowy w samochodzie BMW 3 E46 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW 3 E46?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E46, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW 3 E46?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E46 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW 3 E46 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E46 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW 3 E46

W pojazdach BMW 3 E46 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E46, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW 3 E46 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E46 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.