81 produktów
Wybierz auto
0400302004190024
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
333,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
333,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
257,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
257,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8097
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
472,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
472,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8092
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
470,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
470,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
250,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
250,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
313,22
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
313,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
728,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
728,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
232,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
232,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52557
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
292,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
292,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181877
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.674
Rozwiń więcej danych
481,71
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
481,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182445
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 6.132
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
822,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
822,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
717,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
717,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
LOB304473
Długość [mm]: 689.7
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
726,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
726,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MAX491843
Długość [mm]: 613
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
275,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
275,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491880
Długość [mm]: 667
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
289,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
289,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491881
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
279,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
279,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491879
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 607
Rozwiń więcej danych
283,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
283,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM035
Średnica [mm]: 26, 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
261,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900123
Długość [mm]: 1235
1 173,98
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 173,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E92, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E92 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E92 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E92 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E92, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E92 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.