58 produktów
Wybierz auto
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
246,26
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
246,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
303,04
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
303,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8598
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
689,75
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
689,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
704,14
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
704,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0369VKJC8676
Długość [mm]: 661
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
754,19
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
754,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
829,43
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
829,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS60103
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
350,17
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
350,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52555
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
367,36
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
367,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182814
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 5.412
Rozwiń więcej danych
374,39
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
374,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492276
Długość [mm]: 635
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
347,48
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
347,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461894
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
256,52
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
256,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
234,84
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
234,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR474244
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
326,32
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
326,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR474245
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
289,41
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
289,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
246,48
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
246,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482512
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
310,94
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
310,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52554
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,69
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
268,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60132
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,49
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
343,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492272
Długość [mm]: 602
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
311,79
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
311,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205085
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
339,78
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
339,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E93, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E93 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E93 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E93 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E93, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E93 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.