51 produktów
Wybierz auto
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
241,54
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
241,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8598
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
689,75
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
689,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8676
Długość [mm]: 661
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
754,19
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
754,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
303,04
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
303,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205134
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
285,91
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
285,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182814
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 5.412
Rozwiń więcej danych
374,39
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
374,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980023
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 664
Rozwiń więcej danych
364,18
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
364,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492278
Długość [mm]: 620
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
323,73
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
323,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491880
Długość [mm]: 667
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
240,69
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
240,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492279
333,35
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
333,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492277
Długość [mm]: 689.7
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
287,72
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
287,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0900R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
408,25
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
408,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0921LA
Otwór o śr [mm]: 8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
486,90
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
486,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
708,93
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
708,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
821,21
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
821,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
747,05
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
747,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
783,64
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
783,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
767,99
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
767,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
794,51
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
794,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305394
Otwór o śr [mm]: 10.2
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
663,70
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
663,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E93, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E93 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E93 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E93 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E93, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E93 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.